Crowdfunding
Pomáhám lidem a start-upům vytvářet crowdfundingové sbírky, které mají šanci uspět 🚀
Ve světě crowdfundingu vnímám 4 skupiny lidí:
👉🏻 ti, kteří si nevěří na to, aby založili sbírku a vybrali peníze,
👉🏻 ti, kteří sbírku založí, udělají chyby a peníze nevyberou,
👉🏻 ti, kteří sbírku založí, peníze vyberou a skončí s jazykem na vestě,
👉🏻 ti, kteří sbírku založí, peníze vyberou a jdou si plnit svůj sen.
Zaměřuji se na všechny tyto skupiny. Pomáhám lidem vyhodnotit potenciál jejich projektu. Když ho vidím, dám jim know-how, jak vybrat peníze a získat další přidanou hodnotu (např. zviditelnit se). Těm, co neuspěli, pomáhám poučit se z chyb a připravit se lépe na další pokus. Těm, co se do toho vrhli bez pořádné přípravy, pomáhám dojít ke zdárnému konci. A těm, co se poctivě připravují, dávám zpětnou vazbu a podněty pro ještě větší dopad jejich sbírky.
Financování davem je alternativní způsob, jak získat peníze na různé projekty a počiny. Je na vzestupu – čím dál víc lidí ho využívá pro charitativní ale i komerční účely a má obrovský potenciál. Zafinancovat růst start-upu, pomoct někomu v tíživé situaci, vytvořit lesní školku, vyvinout appku… Možností je spousta!
Výhody crowdfundingu
Nevýhody crowdfundingu
- žádné nebo nízké náklady na financování
- žádný finanční strop
- mobilizace úsilí v omezeném čase
- zviditelnění se
- flexibilita
- PR a marketingový nástroj
- možnost otestovat produkt/službu před uvedením na trh
- budování vztahů se zákazníky/podporovateli
- příležitost oslovit nové klienty, partnery, investory
- možnost snížení daňového základu pro dárce
- obvykle vyžaduje velké množství času a úsilí
- není lehké vybudovat důvěru lidí
- konkurence dalších sbírek
- potenciální stres pro tvůrce
Crowdfunding nabízí možnost zrealizovat sny i těm, kteří by jen těžko dostali půjčku – jako například žáci, senioři. Ale není to jen o penězích, nabízí možnost se zviditelnit, kreativně vyřádit a oslovit široké publikum. A to otevírá dveře k dalším investorům…
Já jsem sílu crowdfundingu využila v roce 2021. K tomu mě motivoval můj hudební sen, který jsem si z velké části financovala z úspor. Jak výdaje narůstaly, uvažovala jsem o možnosti oslovit dav, a tak jsem to prostě zkusila.
![](https://www.valerietoserova.cz/wp-content/uploads/2025/01/Screenshot-1266-1024x573.png)
Přípravě mojí kampaně na Hithitu jsem věnovala hodně času, zpovídala známé, kteří už tu zkušenost měli, dělala si rešerše, vymýšlela odměny, psala texty, sdílela to a…. byla jsem v tom víceméně sama. Někdy toho na mě bylo moc. Ale bavilo mě to. Se sdílením a nasbíráním částky mi pomohla taky moje rodina a kamarádi. Částku jsem vybrala a šla dál posunout svůj sen. Dotočila jsem album, natočila klip a začala se konečně víc věnovat hudbě.
Díky téhle zkušenosti jsem zjistila, že mi někdo věří. Že někomu záleží na tom, abych se realizovala. Že se mu moje tvorba líbí. A to je velká odměna.
Spousta lidí ale při vybírání peněz dělá spoustu chyb. I já jsem udělala pár chyb, které mě stály peníze a fůru času. Zajímá vás které? A jakých chyb se dopouštějí tvůrci kampaní?
Napočítala jsem jich 18. Najdete je v mojem E-BOOKU.
Pokud ještě nevíte, jestli jít do crowdfundingu nebo ne, nebo už máte rozběhlou kampaň, úplně se nedaří a chcete ji ještě zachránit, ozvěte se mi a poradím vám!
![](https://www.valerietoserova.cz/wp-content/uploads/2025/01/Kopie-navrhu-Neopakuj-chyby-ktere-udelali-jini-1.png)