Crowdfunding
Pomáhám lidem a start-upům vytvářet crowdfundingové sbírky, které mají šanci uspět 🚀
Ve světě crowdfundingu vnímám 4 skupiny lidí:
👉🏻 ti, kteří si nevěří na to, aby založili sbírku a vybrali peníze,
👉🏻 ti, kteří sbírku založí, udělají chyby a peníze nevyberou,
👉🏻 ti, kteří sbírku založí, peníze vyberou a skončí s jazykem na vestě,
👉🏻 ti, kteří sbírku založí, peníze vyberou a jdou si plnit svůj sen.
Zaměřuji se na všechny tyto skupiny. Pomáhám lidem:
💡 vyhodnotit potenciál jejich projektu a třeba jim dodat odvahu do toho jít
💰 když potenciál vidím, dám jim know-how, jak vybrat peníze a získat další přidanou hodnotu (zviditelnit se apod.),
🧐 těm, co neuspěli, pomáhám poučit se z chyb a připravit se lépe na další pokus,
🎯 těm, co se do toho vrhli bez dostatečné přípravy, pomáhám dojít ke zdárnému konci,
🚀 těm, co se poctivě připravují, dávám zpětnou vazbu a podněty pro ještě větší dopad jejich sbírky.
Možnosti pro vás
Konzultace
Pomůžu vám zjistit, jestli do crowdfundingu jít, jestli váš projekt může zaujmout, jestli na to máte kapacitu a nástroje, případně jak je získat.
Projektový management
Zapojím se do řízení vašeho projektu a pomůžu vám:
✅ nastavit celý proces od přípravy přes průběh sbírky po vyhodnocení, co přinesla a co dělat dál,
✅ sehnat lidi na pomoc,
✅ s TO-DO listem,
✅ s motivací, když nastanou slabší chvilky (a že nastanou)
✅ vytěžit z crowdfundingu maximum!
Výhody crowdfundingu
Nevýhody crowdfundingu
- žádné nebo nízké náklady na financování
- žádný finanční strop
- mobilizace úsilí v omezeném čase
- zviditelnění se
- flexibilita
- PR a marketingový nástroj
- možnost otestovat produkt/službu před uvedením na trh
- budování vztahů se zákazníky/podporovateli
- příležitost oslovit nové klienty, partnery, investory
- možnost snížení daňového základu pro dárce
- obvykle vyžaduje velké množství času a úsilí
- není lehké vybudovat důvěru lidí
- konkurence dalších sbírek
- potenciální stres pro tvůrce
Financování davem je alternativní způsob, jak získat peníze na různé projekty a počiny. Je na vzestupu – čím dál víc lidí ho využívá pro charitativní ale i komerční účely a má obrovský potenciál. Zafinancovat růst start-upu, pomoct někomu v tíživé situaci, vytvořit lesní školku, vyvinout appku… Možností je spousta!
Crowdfunding nabízí možnost zrealizovat sny i těm, kteří by jen těžko dostali půjčku – jako například žáci, senioři. Ale není to jen o penězích, nabízí možnost se zviditelnit, kreativně vyřádit a oslovit široké publikum. A to otevírá dveře k dalším investorům…
Já jsem sílu crowdfundingu využila v roce 2021. K tomu mě motivoval můj hudební sen, který jsem si z velké části financovala z úspor. Jak výdaje narůstaly, uvažovala jsem o možnosti oslovit dav, a tak jsem to prostě zkusila.
Přípravě mojí kampaně na Hithitu jsem věnovala hodně času, zpovídala známé, kteří už tu zkušenost měli, dělala si rešerše, vymýšlela odměny, psala texty, sdílela to a…. byla jsem v tom víceméně sama. Někdy toho na mě bylo moc. Ale bavilo mě to. Se sdílením a nasbíráním částky mi pomohla taky moje rodina a kamarádi. Částku jsem vybrala a šla dál posunout svůj sen. Dotočila jsem album, natočila klip a začala se konečně víc věnovat hudbě.
Díky téhle zkušenosti jsem zjistila, že mi někdo věří. Že někomu záleží na tom, abych se realizovala. Že se mu moje tvorba líbí. A to je velká odměna.
Spousta lidí ale při vybírání peněz dělá spoustu chyb. I já jsem udělala pár chyb, které mě stály peníze a fůru času. Zajímá vás které? A jakých chyb se dopouštějí tvůrci kampaní? Napočítala jsem jich 18.
Tady je malá ukázka…
Pokud ještě nevíte, jestli jít do crowdfundingu nebo ne, nebo už máte rozběhlou kampaň, úplně se nedaří a chcete ji ještě zachránit, ozvěte se mi, ráda poradím 🙂